Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

Nytt år, nu igen?

Av wanjasvarjehanda - 1 januari 2011 00:17

Detta inlägg var tänkt att publiceras under de sista skälvande minutrarna av 2010 men givetvis fick webbläsaren för sig att hänga sig just då :)


Personligen kommer jag inte sakna 2010, det var inte något vidare skojigt år.


Det var året då vi läste om och förfasades över kroniskt sjuka som utförsäkrades. Några enstaka har efter stor mediauppmärksamhet fått rättelse hos Försäkringskassan, men de allra flesta har helt förlorat sin inkomst p.g.a att de faktiskt inte kan arbeta. De empatilösa talar om att de hårda reglerna tillkommit p.g.a att det var så ofantligt många som fuskade med sjukpenningen. Utredningar visar att fusket uppgick till hela - vad var det nu - 0,04%? Ja, då är det ju verkligen värt att rasera livet för alla långtidssjukskrivna... Dumt, så dumt.


Det var också året då SD valdes in i riksdagen med skrämmande höga siffror från valdistrikten i södra Sverige.
Detta år visade även de flesta svenskar att de värdesätter några hundra mer i plånboken via skattesänkningar framför ett samhälle där vi hjälper varandra och där det finns plats för alla typer av människor.


För mig själv och min pojkvän har det också varit ett tungt år då vi bl.a slagit igen vår butik.
Nu gäller det att ta nya tag!
Jag är i full gång med att bygga om hemsidan och i januari ska alla prylar plåtas och läggas ut, det är två lagerlokaler fulla med prylar som väntar på att få visa upp sig för hugade intressenter :)
Vi kommer också att ta tag i vårt samarbete med Kafé Copacabana. Redan nu har vi en del möbler stående där till försäljning, men det ska bli lite skojliga pinaler också!

Allt detta förutsätter förstås att jag lyckas återkomma till mänskligheten. Efter att jag gick in i väggen 2009 har min energinivå minskat drastiskt men min förhoppning är att allt ska vända nu under 2011.

För det kommer att bli ett fantastiskt år, tror inte du det?

Nu ska jag smälta nyårsmiddagen framför TVn.


  


Oxfilé med vitlöks- och persiljesmör och rödvinssky samt dragon- och vitlökskryddad potatisgratäng. En riktig 80-talsklassiker serverad på 50-talsklassikern Tablett av Wilhelm Kåge, Gustavsberg.


Gott nytt år och simma lugnt :)


 
 
Ingen bild

Katrin

1 januari 2011 12:25

Jäpp, visst var det en del elände under 2010, men hoppet är ju det sista som överger människan sägs det.
Så jag önskar dig lycka till med den nya hemsidan och ett toppen 2011!

 
Khina

Khina

2 januari 2011 18:31

Bra att du ser framåt även om 2010 var ett tufft år. Oftast förastår man inte varför saker och ting sker förrän efteråt. Varvid man kan konstatera att det var det bästa som kunnat ske när det skedde...När man tittar i "backspegeln"alltså...Kommer att följa dig och se hur det går!

http://gamlakonsum.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wanjasvarjehanda - 26 januari 2020 15:28

Du har säkert dykt på någon av ljusstakarna som enligt annonser, retrobutiker och auktionsfirmor är designade av Bo Svensk. Här är en av modellerna:https://www.metropol.se/auktioner/varor/ljusstakar_design_bo_svensk_-/%7B26D4084E-5A65-4EE8-8FCA-1E6F9...

Av wanjasvarjehanda - 2 juli 2015 08:49

Detta inlägg handlar inte det minsta om några fina möbler, felattribueringar eller knasiga auktionshus, däremot om vilseledande marknadsföring.Idag är jag riktigt arg och besviken.Jag har aldrig haft glasögon men har känt att jag borde skaffa det då ...

Av wanjasvarjehanda - 26 maj 2015 04:02

Detta är en text om saker som jag önskar att alla retro- och antikintresserade funderade på en liten stund, jag skulle uppskatta om du ville ta dig tid att läsa. När vi startade vår verksamhet och öppnade retrobutik i början på 2007 blev jag snabbt...

Av wanjasvarjehanda - 18 mars 2015 15:09

Servisen Lorry från Reijmyre känner många igen, åtminstone vinglasen och starkvinglasen. Det har spekulerats mycket om vem som ritade Lorry: Många hävdar att serien är av Jonny Mattsson, som dock inte kom till bruket förrän 1956 medan Lorry finns m...

Av wanjasvarjehanda - 23 september 2014 22:57

Detta inlägg handlar om en klädhängare som allt oftare påstås vara designad av Osvaldo Borsani, Tecno 1961. This blog post about the coat hanger often sold as "Sputnik" by Osvaldo Borsani 1961 is also available in English.   Ibland tar det tid ...

Presentation


Här snackar vi möbler & annat från 50-talet, 60-talet & 70-talet. Har du en pryl du vill veta mer om? Maila så sätter vi igång sökandet :)

Fråga mig

10 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Sevärt, lusläst & lustigt

Barnebys Blogglista

Not Swedish?

RSS

Besöksstatistik

Gästa boken!


Ovido - Quiz & Flashcards